Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sobota, 20 kwietnia 2013

Wyjazd do Kaliningradu

Kochani!
Jak wiecie z moich filmów na You Tube, jakiś czas temu byłam w delegacji w Rosji, a dokładnie w Kaliningradzie. Pojechałam tam w celach służbowych - jako członkini delegacji miasta na targi turystyczne Jantur.
Nie chcę pisać o zawodowych szczegółach wyjazdu, bo to nudy :)
Chciałabym Wam pokazać kilka zdjęć z wyjazdu, a także opisać moje wrażenia.


Miasto
Widok z mojego okna w pokoju hotelowym.
Rzeka Pregoła oraz Katedra św Wojciech i Najświętszej Marii Panny.

Grób Imannuela Kanta

Dowody miłości zaczepione na jednym z wielu mostów w Kaliningradzie

I mój ulubieniec - pustostan w centrum miasta :) 
Historia tego ,,cudu" jest nadzwyczajna! Aby go postawić wyburzono średniowieczny zamek krzyżacki. Po czym nigdy go nie zagospodarowano! Jest tak wadliwy konstrukcyjnie, że grozi zawaleniem. Na wizytę Putina wstawiono w nim nowe okna.... :)

Jeżeli chodzi o miasto to byłam bardzo rozczarowana - jest brudne i zaniedbane. Całkowicie nieprzemyślane  urbanistycznie. Obok nowoczesnych biurowców stoją rozpadające się kamienice i bloki z wielkiej płyty. Nad głowami wszędzie wisi pajęczyna kabli i reklam. 
Najbardziej charakterystycznym słowem dla tego miejsca jest kontrast - bogactwo miesza się z wielką biedą.


Kuchnia rosyjska jest przepyszna!
Najbardziej do gustu przypadła mi tradycyjna zupa rybna tzw. ucha, do której zwyczajowo podaje się...kieliszek wódki!zobacz! Nie odważyłam się spróbować :)

Druga dobra strona tego wyjazdu to ludzie. Nie tylko Ci, którzy towarzyszyli mi w podróży, ale także Rosjanie, których poznałam na miejscu. Są niezwykle ciepli, mili i sympatyczni. Także bardzo gościnni :)

Mam nadzieję, że wyjazd do Kaliningradu to dopiero początek mojej przygody z Rosją. Moim marzeniem jest wyjazd do Moskwy i Petersburga, ale to za jakiś czas.....





2 komentarze:

  1. Bardzo chce nauczyć się rosyjskiego i móc kiedyś pojechać do Rosji aby poznać kraj mojej prababki:))
    Zazdroszczę Ci że potrafisz mówić w tym pięknym dla ucha języku:) a piosenki rosyjskie to już jest całkowicie super rozkosz dla uszu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, że język rosyjski jest piękny! Kocham Bułata Okudżawę :) A Harrego Pottera pierwszą część przeczytałam po rosyjsku :)
      Zachęcam do nauki bo jest podobny do polskiego także gramatycznie - więc nie jest tak trudno :)

      Usuń