Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sobota, 18 stycznia 2014

Książki stycznia, czyli co poczytać wieczorami

Kochani!
W postanowieniach styczniowych chciałam czytać co najmniej cztery książki w miesiącu. Na razie mi się to udaje. Dopiero połowa miesiąca, a ja już wypełniłam postanowienie :) Bardzo się cieszę, że trafiłam na książki na tyle wciągające, że przeczytanie ich zajmowało mi najwyżej dwa wieczory!


Co wpadło w moje ręce?

,,Leon i Luiza",  autor Leon Capus


Historia niebanalnej miłości, która trwała mimo rozłąki i upływu czasu.
Rzecz zaczyna się we  Francji, czasie wybuchu pierwszej wojny światowej.
 Leon zaczyna pracę na kolei w małym miasteczku. poznaje tam Luizę, młodą tajemniczą dziewczynę. Nikt nie wie o niej zbyt dużo - tylko tyle, że jest sierotą i pracuje jako posłaniec w ratuszu. Między młodymi rodzi się uczucie, brutalnie przerwane przez wybuch wojny.
Mijają lata. Oboje układają sobie życie bez siebie. Wszystko zmienia przypadkowe spotkanie w Paryżu. 
Czy Leon porzuci swoją rodzinę, a może stwierdzi, że Luiza nie jest warta poświęceń?
Dowiecie się gdy sięgniecie po książkę :)
A warto! Bo już dawno żadna historia miłosna nie trzymała mnie w takim napięciu!


,,Gierki", autor: Ignacio Martinez de Pison

To pierwsza książka tego autora, jaką przeczytałam. Ale spodobała mi się na tyle, że masz ochotę sięgnąć po więcej.
Opowiada historię trzech sióstr, które po śmierci ojca - żywiciela rodziny, muszą zająć się sobą i lekko nieogarniętą życiowo mamą. 
Bardzo spodobał mi się sposób narracji. Każdy rozdział opowiada inna siostra, dzięki czemu poznajemy tę samą opowieść z trzech różnych punktów widzenia. Widzimy jak kobiety różnie postrzegają sytuacje w jakiej się znalazły, jakie mają przed sobą tajemnice i jak różne rozwiązania przychodzą im do głowy.
Najstarsza Maria szuka pracy i stara się utrzymać siebie i rodzinę. Paloma - wolny duch szuka odskoczni w ramionach mężczyzn, nie boi się też odejść z domu. Carlota uważa, że spełnienim jej marzeń będzie małżeństwo.
Historia sióstr nie pozwoliła mi się oderwać przez długie godziny!
Świetnie napisana, niebanalna opowieść o dojrzewaniu i szukaniu własnych ścieżek!
Polecam!



,,Plac Komsomolski" - Martin Cruz Smith

Kryminał w fantastycznym wydaniu!
Historia dzieje się we współczesnej Moskwie - dokładnie w okolicach Placu Komsomolskiego, inaczej zwanego Trzema Dworcami.
W ten niezwykle niebezpieczny rejon trafia Maja - młodociana prostytutka, która wraz z trzytygodniową córeczką ucieka z domu publicznego. Niestety, nie znajduje tu szczęścia. Ktoś porywa jej dziecko, a na dodatek ścigają ją wysłani przez właściciela burdelu mordercy.
Tymczasem w równoległym czasie śledczy Arkadij Renko stara się rozwiązać zagadkowe morderstwa młodych tancerek. W Moskwie grasuje seryjny morderca, a przełożeni Renki, z niewiadomych przyczyn chcą zatuszować sprawę.
W odpowiednim momencie wątki łączą się,, ukazując czytelnikowi zaskakujące rozwiązanie spraw.
Jeden z lepszych kryminałów jakie czytałam! Czasem na prawdę się bałam i miałam gęsią skórkę :)

,,Rzymska przygoda" - Nicky Pellegrino

Rzym lat 50. - cudowna architektura, piękna pogoda, przepyszna kuchnia!
W tym otoczeniu poznajemy rodzinę głównej bohaterki. Serafina i jej dwie siostry żyją z matką w małym mieszkanku na Zatybrzu. Matka dziewczyn pracuje jako prostytutka, co daje rodzinie płynność finansową i zapewnia stabilność codzienności. Sytuacja ta jest jednak przedstawiona w taki sposób, że mamy wrażenie, że sytuacja odpowiada bohaterkom, a na pewno nie jest dla nich powodem do wstydu.
Wszystkie kobiety są wielkimi fankami Hollywood i muzyki. Na wieść, że do Rzymu przyjeżdża z rodziną sławny tenor - Mario Lanza, dziewczęta odczuwają wielką radość. Ich marzeniem jest poznanie go.
W wyniku niezwykłego splotu zdarzeń Serafina dostaje pracę jako osobista asystentka żony śpiewaka.
Dzięki temu jej życie ulega całkowitej zmianie. Poznaje od kulis życie w luksusie, odkrywa, że sławy to ludzie tacy sami jak ona. W willi, w której mieszka poznaje także miłość swojego życia.
Ciepła historia o dorastaniu, przemianie, podejmowaniu trudnych wyborów.
Polecam na spokojny wieczór, do ciepłej herbaty i kawałka czekolady :)

A Wy jakie książki wybieracie na długie zimowe wieczory?
Pozdrawiam
Katiuszka<3



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz