Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wtorek, 1 lipca 2014

Domowe sposoby na ból głowy

Dzisiejszy wpis sponsorowany jest przez pogodę za oknem. Nie wiem jak Wy, ale gdy na dworze jest duszno, ciężko się oddycha,  chwilę świeci słońce, a za minutę leje, bardzo źle się czuję. Jestem senna, rozdrażniona i zazwyczaj pęka mi głowa. Nie lubię jednak od razu sięgać po tabletki i zazwyczaj ratuję się domowymi sposobami, które pomagają uśmierzyć ból. Jeśli jesteście ciekawi, co mi pomaga zapraszam na dalszą część wpisu :)

1. Mocna kawa
Nie jest idealnym rozwiązaniem, bo pomoc jest zazwyczaj chwilowa. Podnosi ciśnienie i ból zazwyczaj mija. Jednak wraz z zaprzestaniem działania kofeiny wraca. Jest jeszcze jeden powód, który może Was zniechęcić. Kawa musi być porządna - prawdziwa, sypana z fusami :) Raczej rozpuszczalna waniliowa nam nie pomoże :) A ja niestety lubię tylko taką :) I to z dużą ilością mleka!




2. Masaż głowy
Naciskanie odpowiednich punktów naszej głowy często bywa bardzo pomocne. Mi najczęściej pomaga uciskanie miejsca między brwiami. Delikatny nacisk przez kilka minut pomaga zmniejszyć napięcie mięśni i jest w stanie całkowicie uśmierzyć ból.

3. Świeże powietrze


Jeśli mam możliwość, wstaję od komputera i wychodzę na krótki (5 minut) spacer. Oddycham wtedy głęboko i spokojnie. Jeśli nie mogę wyjść nawet na te 5 minut, otwieram szeroko okna i również przestaję pracować przy komputerze. Daję odpocząć oczom, robię kilka głębokich wdechów i staram się trochę dotlenić. 

4. Zimny okład
Bywa bardzo pomocny. Jeśli ból głowy dopadnie mnie w domu, kładę się na chwilę z zimną ściereczką, którą kładę na czoło i oczy. Leżenie w ciszy z takim kompresem jest bardzo relaksujące i przynosi ulgę.

5.Cisza i herbatka ziołowa
Dla mnie to najlepszy sposób na ból głowy. Gdy jestem w domu (w pracy nie zawsze jest to wykonalne :P ) wyłączam wszystkie źródła dźwięku (nawet wynoszę zegarek :P ), zasłaniam rolety i piję ziółka - melisę, rumianek lub lipę. Kilka minut takiego wyłączenia działa często szybciej niż tabletka.

A jakie są Wasze sposoby na ból głowy?
Pozdrawiam
Katiuszka<3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz